Tuesday, June 1, 2010

AKTIVITI MINGGU 1 JUN

Selasa 1 Jun - Satu sesi perbincangan bersama JK baru masjid telah diadakan selepas solat Maghrib bagi membincangkan perkara-perkara berikut :
i. Taaruf
ii. Majlis Penyerahan Dokumen masjid oleh JK lama - dicadangkan 10 Jun 2010 (Khamis) dan semua ahli kariah akan dijemput hadir.
iii. Membentang perancangan program tahun 2010 untuk ditelitikan.
iii.Makluman-makluman seperti urusan perkahwinan dalam kariah ampang pecah dapat diadakan perbincangan awal agar tidak bertindih pada satu masa, mengerakkan semula kumpulan marhaban, menetap pembekal juadah semasa mesyuarat JK, jemputan kenduri pada 5 Jun 2010 - mendudukkan kerja di Taman Ampang Pecah, 6 Jun 2010 - jam 12 tgh tahlil di rumah Hj Mat Aris, 18 Jun 2010 - Tahlil lepas Isyak dan 19 Jun 2010 - walimatul urus di No 6, Jln 22 Taman Ampang Pecah.
iv. Hal-hal lain turut dibangkitkan termasuk tandas wanita yang perlu dialih tempat, program untuk kaum wanita dan belia serta kutipan bulanan tetap untuk mengisi tabung masjid. Semua perkara-perkara ini akan dibincang dengan lebih lanjut dalam mesyuarat agung nanti.
Rabu 2 Jun - Majlis bacaan Yassin dan tahlil untuk arwah Sidek, ahli kariah Ampang Pecah yang telah kembali ke rahmahtullah pagi tadi.
Khamis 3 Jun - Majlis bacaan Yassin pimpinan Iman Nur Abdullah disertai hajat beberapap pihak untuk arwah-arwah tertentu serta doa selamat untuk Sdr Khaidir yang akan menunaikan Umrah minggu depan. Juadah disediakan Nasi Lemak & Nasi Tomato.
Jumaat 4 Jun - Majlis Tahlil di rumah Sdr Alias Taman Tanjak sempena majlis perkahwinan anak beliau pada Sabtu 5/6/10 pimpinan Imam Nur Abdullah dan Tn Hj Zakaria.



Sabtu 5 Jun - Kuliah Subuh disampaikan oleh Ustaz Mohd Hazri bin Hashim - Kisah Puteri Nabi. Majlis turut dihadiri Orang Besar Daerah Hulu Selangor, Dato Aman Shah & isteri.
















Sabtu 5 Jun - Lepas Isyak -Jemputan mesyuarat duduk kerja majlis perkahwinan di rumah No 6, Jalan 22 Taman Ampang Pecah. Tidak ramai yang datang. Satu perubahan perlu dibuat...AJK MAHAP perlu ada bersama dalam aktiviti-aktiviti seperti ini.


No comments:

Post a Comment