Saturday, June 5, 2010

Aktiviti Jun Minggu 2

6 Jun (Ahad) - Jemputan tahlil di No 216 Taman Ampang Indah (rumah Hj Mat Aris) bermula pukul 12.00 tengah hari. Tahlil dipimpin oleh Sdr Romzi yang dibawa khas dari Masjid Ar-Rahimah KKB. AJK masjid yang hadir Pengerusi, Bilal, Bendahari dan AJK.












5 Jun (Ahad) - Jemputan tahlil di Taman Ampang Pecah -lepas solat Isyak. Tiada laporan pencatat berada di KL. Ramai jemaah yang hadir merasa amat berpuas hati sebab balik dengan tangan berisi.
6 Jun (Isnin) - Jemputan majlis duduk kerja di No.3, Jalan 1B, Taman Tanjak -tuan rumah En Hassan Ahaari. Ramai juga wakil MAHAP ke sana..kalau lagi ramai tak muat rumah. JK yang hadir termasuk Pengerusi, Setiausaha, Imam, Bilal 2 (yg juga pengerusikan perbincangan) termasuk Ketua Kampung merangkap Pengerusi JKKK Ampang Pecah.













9 Jun (Rabu ) Gerak pertama memulakan latihan bacaan rawi oleh perawi lama dan baru bermual malam ini di masjid ini. Selepas ini diharap lebih ramai yang akan berminat untuk mengikut kelas ini dan menghidupkan kembali kumpulan marhaban MAHAP.













10 Jun (Khamis) Mesyuarat Agung MAHAP untuk 2010 telah diadakan malam ini untuk urusan penyerahan dokumen daripada Jk lama kepada JK baru. Majlis dikuti dengan mesyuarat agung tahunan agar beberapa perkara penting dapat diminitkan seperti menukar tandatangan bank, endorsement kutipan bulaan untuk mengisi tabung dan beberapa perkara lain untuk makluman jemaah dan tindakan JK. Semua ahli kariah yang berhampiran akan selalu ke masjid untuk mendapatkan maklumat terkini serta menyertai aktiviti-aktiviti yang akan diadakan di masjid ini. Majlis yang bermula pada pukul 7.45 mlm berakhir pada pukul 8.30 mlm dalam suasana tenang dan harmoni. JK mengucapkan terima kasih kepada jemaah yang sudi hadir ke mesyuarat ini. Sebagai tanda penghargaan kepada JK telah menerima cenderamata dan sijil penghargaan. Sementara itu JK baru telah menerima sijil perlantikan. Majlis penyampaian sijil dan cenderamata disempurnakan oleh Tn Hj Ibrahim - pegawai Belai Hulu Selangor.

12 Jun (Sabtu) Ahli jemaah masjid dijemput ke majlis tahlil rumah arwah Sidek yang telah kembali ke rahmatullah rabu lalu.

No comments:

Post a Comment